Forma-1 / Motorsport

Fotók: Végre még egy szép F1-es gép

""

Silverstone-ban mutatta be MR01-es kódnévvel ellátott versenygépét a Marussia istálló hétfőn. A csapat főnöke, John Booth szerint rendkívül hosszú és, ahogy fogalmazott, idegtépő várakozás valamint kemény munka után, másfél héttel a szezonnyitó rajtja előtt leránthatta a leplet idei autójáról a német Timo Glockkal és az újonc, francia Charles Pic-kel felálló alakulat. Igaz ugyan, hogy a nagyközönség elé tárta a hagyományos, eddig megszokott orrkúppal rendelkező versenygépét a Marussia, ez azonban még korántsem jelenti, hogy rajhoz állhat az istálló a jövő héten kezdődő idénynyitón. Az új autó, melyben továbbra is Cosworth motor dolgozik, ugyanis egyelőre még nem ment át a Nemzetközi Automobil Szövetség töréstesztjén. Ha pedig ezt nem teljesíti, akkor nem veheti üldözőbe a két másik sereghajtó, a HRT és a Caterham pilótáit az ausztrál futamon.

""

Pedig nagy reményekkel kezdett bele a téli fejlesztésekbe a Marussia – igaz ezek még be is igazolódhatnak – az alakulat ugyanis együttműködési megállapodást kötött a McLarennel, így a wokingiak némi technikai tapasztalat átadásával, szélcsatornájuk és szimulátoruk kölcsönbeadásával segítik a kiscsapatot. Emellett ráadásul a korábbi Renault-os főmérnök, Pat Symonds is hozzátette ötleteit az új versenygép kifejlesztéséhez. Igaz a brit szakember még mindig eltiltását tölti a Forma-1-es szereplésektől, a 2008-as szingapúri botrány miatt, amikor Piquet szándékosan csapta a falnak autóját, hogy Alonso nyerhessen, ennek ellenére szépen lassan szivárog vissza a száguldó cirkuszba. Symonds ráadásul jövőre már ismét teljes jogú tagja lehet a mérnöki gárdának.

Ötleteit felhasználva bizakodó a Marussia, de bármilyen eredményt is produkáljon, az MR01-es versenygépe legalább szép.